За или против абортите

Що за изкривен морал? Разбира се, че “за” абортите!

Във времена на непрекъснато противопоставяне между отделни групи на обществото, с риск да допълня това разединение с настоящата публикация, ще пиша за една от най-коментираните теми напоследък – абортите. Темата е провокирана от информация на БТВ, според която “Полша е забранила абортите“.

Искам да направя уточнение, че няма да усложнявам излишно темата със спонтанните аборти.

Кой прави аборт?

В обществото се шири разбиране, че по-голяма част от жените, които избират да абортират, забременяват случайно. Едва ли не, те сами са стигнали до нежелана бременност.

Следователно, ниската сексуална култура води до грешки.

Никой не е застрахован от “издънки”. Дори използването на контрацептиви не дава 100% защита. По тази причина, не смятам, че винаги доброто познание може да превантира двама души.

В България е позволен аборта до 12 гестационна седмица.

В този период, може да се открият нарушения в плода, които да определят шансовете му за оцеляване като нищожни. Всъщност, преди настъпването на 13-тата седмица не е нужно да се посочват причини. След това, абортът се приема като криминално деяние, освен ако не се докаже, че плодът е увреден.

Ето и част от НК, която не е касае абортите, а следродилния период. Архаичният Закон казва, че дори детето да се роди с малформации (чудовищен вид), е убийство да се прекрати живота му:

Чл. 120. За убийство, извършено от майка върху рожба във време на раждане или веднага след него, наказанието е лишаване от свобода до три години.

Чл. 121. (Изм. – ДВ, бр. 103 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г.) За убийство на току-що родена рожба с чудовищен вид виновният родител се наказва с лишаване от свобода до една година или с пробация.

Криминализирането на абортите ще намали общия им брой

Представете си да се забранят абортите, независимо от обстоятелствата. Ако някой не желае дадена бременност, няма ли да намери как да я прекрати по нелегален начин? Освен това, нима всяка бременност, която завърши със спонтанен аборт ще се превърне в повод за криминално разследване или доказване чрез експертиза? Ако се прокрадне подобен закон, дали няма да открием “абортен туризъм” до най-близката дестинация, в която могат да извърши легално това “криминално” деяние?

Не е ли достатъчно травмиращо събитие за една жена да загуби плода, за да се вкарва в допълнителна житейска спирала – да доказва, че не е загубила насилствено нероденото си дете?

Според данни на НСИ, абортите на годишна база са около 30 хиляди. Това са потенциални 30 хиляди случая, които да занимават освен криминална полиция (ако приемем, че всеки аборт е повод за разследване), но и вещи лица, които да съберат експертизи, че видиш ли, жената трябва да бъде оневинена.

Да не говорим, че бремеността, сама по себе си, може да бъде рискова. Тоест, оставането на плода в утробата, да навреди на родилката.

Ако последва смърт за нея, кой ще носи отговорността?

Криминализирането на абортите ще намали демографския срив

Пак по данни на НСИ, 50% от абортите са спонтанни. Тоест, майката не успява да износи плода. Взимайки горното ориентировъчно число, тогава предполагаме, че около 15 хиляди бременности ще могат потенциално да се увенчаят с успех.

Звучи добре, нали? Само, че дали тези потенциални майки, няма да изоставят децата си, веднага след раждането? Дали няма да задъхаме социалната система?

Има ли нещо по-глупаво от създаване на живот, който няма да има възможност да расте в нормална, семейна среда?

Наистина ли е по-важно да увеличим броя на новородените, за сметка на качеството им?

Деца раждат деца

Могат ли юноши да носят отговорност ако забременеят? Въпреки, че в България е криминализирано раждането на деца от … деца, не се предприемат никакви наказателни мерки.

Кой трябва да носи отговорност за настъпилата бременност?

  • Родителите, които не седят денонощно до децата си?
  • Децата, които живеят бедно и са необразовани?

Можем ли да обвиним родителите, че живеят в гето или че им липсва сексуална култура?

Следователно, подобни зачевания, според мен, не следва да са криминализирани. Глупаво е родителите да поемат цялата вина затова, че не са били падари на децата си. Секс между деца може да се случи, дори в училищните тоалетни!

Човек може да мине през университет и пак да не може да се надяне добре презерватива!

Това, че държавата е подсигурила безплатно образование, не гарантира практически умения. По тази причина, не мисля, че родителите трябва да носят цялата тежест в подобни обстоятелства.

Разбира се, не говоря за случаи, при които става дума за секс между пълнолетен и малолетна!

Но дори и тогава, родителите на малолетни да не би да са подтиквали малолетната си дъщеря към подобна връзка?

Абортите крият рискове за жената

Критици на абортите казват, че поради тези медицински интервенции, вероятността да се стигне до стерилитет, е голяма.

Това, разбира се, щеше да звучи като валиден довод, ако имаше закон, според който, всеки гражданин да се задължи да остави поколение след себе си. Тоест, да принудим населението да се сношава и да има поне едно дете!

Според мен, ако една жена е решила да премахне плода от себе си, това би следвало да е само и единствено по нейна воля. Това е нейното тяло! Тя носи отговорност за собственото си здраве! Така, както когато попаднеш в болница, можеш да откажеш лечение, дори да е животозастрашаващо.

Религията казва: не е библейско

Библейско ли е да се принуждава човек да се подчини на обществото? Нали всеки човешки живот е неприкосновен? Всеки трябва да може да направи своя избор.

Ако една жена не желае да носи в утробата си зародиш, по каквато и да е причина, редно ли е да бъде принуждавана да го задържи?

Уврежданията нямат значение

По време на бременността се разбира, че детето ще се роди с дефицит.

Нека се роди. Ние ще си го обичаме. Ако така казват родителите – нека! Стига да не очакват държавна социална помощ, защото това е техен личен избор.

Много религиозни общности подкрепят тези бременности! Лесно е да се проповядва морал, когато в твоя дом няма увреждания. Сякаш е въпрос на просто решение.

Изнасилването не е грях

Според мнозина, зачатието след изнасилване не е валидна причина за аборт. Според мен пък, това може да каже САМО жената, която носи плода!

Ако тя не е в състояние да заобича бъдещото си дете, ще бъде ли правилно да го изостави или умишлено да го обрече на садизъм (проектирайки върху него насилника)?

Деца, резултат от инцест (кръвосмешение)

Вярвате или не, такива случаи съществуват. Аз лично знам за един такъв, при който брат и сестра се увлечени, дори влюбени един в друг. В следствие на техни сексуални контакти, жената забременява. Детето се ражда с изключителни лицеви и гръбначни изкривявания. Напълно неспособно да живее нормално. Хвърлят го в социален дом!

На въпросната двойка се обяснява, че трябва да използват предпазни средства, за да не допускат бременност отново, защото при кръвосмешение, почти сигурно се раждат силно увредени бебета (или мъртвородени). След година се появяват с второ дете, което също страда от малформации.

За да не утежнявам историята, само ще спомена, че имат и трето дете, което не се отличава от предшествениците си.

Считам, че подобни безотговорни хора трябва да носят наказателна отговорност или сами да отглеждат увредените си деца – без да разчитат на държавата!

Държавата се грижи за децата с увреждания

Поради невъзможността да се докаже кога едно увреждане се е проявило (дали при инцест, по време на бременността или след раждането), държавата отделя милиони левове, за да подпомогне повечето родители с дефицитни деца. Сумите, разпределени между всички нуждаещи се, не са много. Не са и достойни!

Но нека признаем! Има ги!

Убийство ли е абортът

Трябва ли да се роди дете с потенциални малформации? Въпросът е, по-скоро, морален. За някои потенциални родители, абортът в този случай, е убийство.

За други, обричането на този нов живот на постоянни мъки, е изкривен морал. Хем да не е убийство, но пък да се измъчва (и не само себе си, но и настойниците си).

Детето с увреждания страда ли?

Ако се роди дете с даден дефицит, то ще бъде ли нещастно? Според мен НЕ, защото то ще познава болката (ако има такава), несъвършенствата си! За него ще бъде достатъчно да бъде обичано от близките си.

Ако, обаче, родителите не могат да обичат и приемат несъвършенствата на собственото си дете, ще бъде ли редно да му дадат шанс да живее?

Представете си каква смелост и безразсъдство трябва да проявят тези настойници, за да се примирят, пренебрегвайки себе си/живота си, за да дадат шанс на един живот, различен от нормалния човешки!

Когато написах по-горе, въпросът дали да се задържи плода, е морален и отговорът, на който е индивидуален!

Според мен:

  1. жените трябва да имат право на аборт
  2. мъжете им не трябва да имат право на коментар (след като тялото принадлежи на жената и е неприкосновено, не следва мъжът да претендира)
  3. първо е животът на жената, а след това на плода/зародиша!

В заключение, считам че сегашните съществуващи условия, при които е позволен аборт, са напълно адекватни. Напълно ги подкрепям!