Какво ни предложи есенния тв сезон и какви бяха рейтингите?

Какво ни предложи есенния тв сезон и какви бяха рейтингите?

Посредата между новия и стария есенен сезон, правя разбор на тв рейтингите. Правя уточнението, че съм хвърлял по един поглед върху повечето формати, но не съм запален особено по тях, но ми е интересно развитието им като рейтинги и резултати.

Аудиторията е константна

Няма съществени движения по време на есенния сезон. Буквално българинът харесва или не дадено предаване и остава лоялен към него през целия сезон. Това е и резултат от усилията на телевизиите да предвиждат вкусовете и продукциите, които предлагат. Рядко наблюдаваме смяна на концепцията.

Например, кастът за участници в Игри на волята наподобява миналогодишния, защото се знае, че е пожънал успех.

Същото се наблюдава и в цялата аудиторна група 4+, както и при активната 18-49. Донякъде това е тревожен факт, защото излиза, че каквото телевизиите предложат, това и се гледа, независимо от качеството (което вече споменахме, че се поддържа).

Коя телевизионна група победи?

БТВ е най-гледаната тв сред групата 4+, но НОВА пък е фаворитът на покупателно-активната аудитория 18-49.

В по-голямата аудиторна група, средното задържане на зрителите на БТВ е час и осем минути, докато при НОВА е 57 минути на ден. Но останалите изоставащи канали като БНТ1 могат да се похвалят с едва 14 минути.

Сред 18-49 нещата не седят по същия начин. НОВА е лидер с 45 минути. Това означава, че тези зрители са по-претенциозни и по-трудно им се отвлича вниманието или пък се насочва към даден тв канал. БТВ е втора със скромните 36 минути на ден. Следват КИНО НОВА, БТВ СИНЕМА с по 7 минути. БНТ е едва петият избор сред младата аудитория с 6 минути на ден.

Любопитно е да се каже, че БТВ и НОВА са с почти изравнени рейтинги, докато БНТ има около 5 пъти по-нисък рейтинг от тях, макар да заема почетното трето място. Четвъртото и петото места са с 40% по-нисък дял от БНТ – Диема Фемили и Диема.

Едва на четиринадесето място откриваме Дискавъри, а National Geogtaphic е шестнадесета в подреждането. Евроком се появява в Топ 20, което е рядкост извън групите на БНТ, НОВА и БТВ. ПЛАНЕТА ТВ е единствената музикална телевизия в Топ 20 и то само когато говорим за аудиторията 18-49. Сред нея се нарежда на 19то място.

ТВ рейтинги на предаванията

Гласът на България е с най-висок аудиторен дял през есенния тв сезон 2021. Следва турския сериал “Опасно изкушение”, излъчван по БТВ. Третата най-високо отчетена е шоу-програмата “Игри на волята”, която дори е първа сред 18-49. Рейтингите дават четвърто място на БТВ новините, веднага следвани от ФЕРМАТА. Както се вижда БТВ доминира в Топ 5. Но следват формати и сериали на НОВА. “Маскираният певец” е номер 6 сред 4+ аудиторията и едва девета сред 18-49. След него е българският сериал “All Inclusive”. НОВИНИТЕ НА НОВА са осми, а ТОП 10 се допълва с още български продукции като втория сезон на “Пътят на честта” и “Забраненото шоу на Рачков”.

Сред отличниците на есенния сезон са сериалът “Братя”, “Семейни войни” и турския сериал “Намери ме” също излъчвани по НОВА.

Някои традиционни предавания също намират място в ТОП 20. Това са публистичните “Лице в лице”, “120 минути” и съвсем в дъното на класацията е новото предаване на Лора Крумова.

“Шоуто на Николаос Цитиридис” намира място сред най-рейтинговите предавания, макар през новия си сезон да му отредиха само тридесет минути всяка делнична вечер.

В 18-49 се прокрадва и единственият бг сериал на БТВ от този сезон – “Татковци”, излъчван от 18ч всяка делнична вечер. След края си той бе заместен от формата “Стани богат”, който ще опита да бие “Семейни войни” по НОВА.

Данни от Nielsen.